nedelja, 13. julij 2014

Zavarovalnica in načela dobrega poslovanja

Zavarovalnica mora za svoje uspešno delovanje upoštevati načela dobrega poslovanja . Načelo dobrega poslovanja, ki ga zavarovalnica mora spoštovati je med drugimi medsebojno zaupanje . Medsebojno zaupanje je vrednota cenjena na praktično vseh področjih vsakdanjega življenja. Z medsebojnim zaupanjem zavarovalnica pridobi več kot le zavarovanca. Zavarovalnica mora pri aktivnostih zavarovalniškega posla upoštevati tržno konkurenco in ekonomiko zavarovanja. Poslovna morala je pri delovanju, ki ga izvaja zavarovalnica prav tako pomembna. Skladno s časom in napredkom družbe se vsaka zavarovalnica razvija in napreduje. Tako kot se spreminja življenje in vsakdanjik, zavarovalnica spreminja in nadgrajuje svoje produkte. Dobrine skozi čas doživljajo vrednosti na različnih ravneh.

Največkrat gre za dostopnost dobrin na trgu od katerega je odvisen niz vrednosti. Ta niz vrednosti zavarovalnica zaznava, statistično beleži in analizira, ter na podlagi ugotovitev po potrebi spreminja pogoje zavarovanja. Dobrine, ki so bile v preteklih obdobjih bolj redke, so bile dragocenejše kot, v sodobnem času, ko njihovi nasledniki ne dosegajo takšne vrednosti. Temu primerno se poleg vrednosti na trgu, spreminja ocena, ki jo zavarovalnica pripravi na podlagi zaznav, statistike in analize. Zavarovalne produkte temu primerno prilagodi. Veliko o spremembah govori tudi sam obsega zavarovanj. Dobrine, ki skozi čas spreminjajo svojo dostopnost na trgu, so z vidika zavarovanca bolj ali manj vredna zavarovanja. Dobrina, ki jo je lažje zamenjati z drugo v vseh lastnostih enakovredno dobrino, bo z vidika zavarovalnica manj upravičena do zavarovanja, kot dobrina, katero je težje zamenjati z drugo, enako z vidika vseh lastnosti. Zavarovalnica temu primerno prilagodi pogoje iz zavarovalne police. Zavarovalna polica, ki jo zavarovalnica nudi sklenitelju zavarovanja mora biti tako kot dobrina bolj ali manj dostopna. Če je dobrina lažje nadomestljiva z drugo v vseh enakih lastnostih, mora biti zavarovalna polica temu primerno lažje dostopna. Obratno je z dobrino, ki je težje nadomestljiva v vseh svojih lastnosti, v enaki meri je obratno tudi z zavarovalno polico, na podlagi katere mora zavarovalnica te težje nadomestljive lastnosti povrniti v primeru nastanka škode.
Zavarovalnica Vzajemna

Ni komentarjev:

Objavite komentar