Nakup podjetja je lahko poslovna skrivnost znana redkim izbrancem.
Razlogov, zakaj nakup podjetja ni v javnosti znana aktivnost je več. Lastnik podjetja ima lahko točno določene cilje, ki jih ne želi razkriti javnosti. To pa zato, ker bi v javnosti oznanjena informacija onemogočala doseganje ciljev. Vest, da se pripravlja nakup podjetja lahko tudi ogrozi ali v negativnem smislu spremeni poslovanje podjetja.
Kupci na trgu se lahko na novico odzovejo panično, kar pomeni v najbolj negativnem scenariju, da se ne odločajo več za izdelke ali storitve, ki jih podjetje ponuja trgu. Tržni delež je pomemben za vsakega udeleženca na njem, poslovna skrivnost pa so razne podrobnosti. Te seveda noben dober gospodar ne bo razkril, posebno če gre za vodilni ali velik tržni delež. Velikokrat je nakup podjetja povezan z njim, poslovna skrivnost pa so še razna druga dejstva. Tako lahko konkurenca želi izvedeti kako priti do določenih lastnosti izdelka ali storitve, katere sami kljub prizadevanjem razvojnega in drugih odgovornih oddelkov, ne morejo pridobiti. Pri tem ne gre lahko za ne le lastnosti, ampak celoten proces, sestavljen iz več ključnih elementov. V primeru, da eden manjka, lastnosti ne morejo biti enake. Zato je nakup podjetja lahko bolj smiseln, v primeru, da z lastnimi sposobnostmi kupec ne more priti do njih pa praktično edina možnost.
Druga možnost je lahko odločitev za opustitev programa, ker je v program na eni strani preveč vloženo, na drugi pa nudi premalo dobička. Za nakup podjetja se največkrat zadolži strokovnjake, ki pregleda podjetje od vrha do tal. Na kratko povedano ocenijo, kaj kupec pridobi z nakupom. To niso nujno zgolj pozitivne lastnosti, kot mnogi mislijo, ampak so možne tudi negativne lastnosti. Vsekakor želi kupec z nakupom pridobit ustrezno število koristi oziroma imeti koristi od nakupa.
Nakup podjetja ima številne razloge, kot tudi možne scenarije izvedbe in končne izide.
http://www.alta.si/Korporativne_finance/nakup_podjetja
Ni komentarjev:
Objavite komentar